مقام عصمت
مقام عصمت نزدیکترین راه است و سند آن هم محکم است و روش هدایتى آنان نیز ایصال خواهان به مقصود است و نه صرف ارایه ى طریق. هم اینک حضرت اباصالح المهدى (عجل اللّه تعالى فرجه الشریف) از یاران صدیق دستگیرى دارند. راه آنان هم روشن است و هیچ عارف و مرشدى نیز سندى محکمتر از حضرات ائمه ى معصومین علیهمالسلام ندارد. ما در عرفانهیچ جایى براى انواع شاه ها نمى شناسیم و وادى عشق، هیچ سلطانى ندارد، بلکه عشق تمام انس و لطف است. بسیارى از حکایت هایى که براى عارفان در دست است حتى براى عارفان شهرهى معاصر ساختگى و تصنعى است و واقعیتى ندارد؛ هرچند خود آنان شریف، بزرگ و مؤمن بوده اند، امّا این حکایات و تذکره ها نه سند دارد و نه دلیل مى شود و ساخته و پرداخته ى شاگردان افراط گر یا معاندان عرفان است بدون آن که در نقل آن قانونمند و روشمند عمل کرده باشند. راه عرفان شیعى و معنویت ولایى بیّن و آشکار است. ما دویست و شصت سال معلم معصوم داشته ایم و این همه ما را از غیر بى نیاز و راه وصل را از ابتدا تا به انتها یقینى ساخته و با در دست داشتن چنین پیشینه اى، برگزیدن راهى دیگر، از عقلانیّت به دور است.