شهادت پدیده ها
چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۴ ب.ظ
باید در «کمین» نشست تا این حقایق ربانى و ربوبى به دست آید و ودایع و اسرار در وجود ما نهاده شود و اسرار حق، اسرار اوصاف و اسماى او و اسرار خلق و پدیدهها در ما رخ بنماید. باید به کمین نشست تا شهادت مورچه یا جوجه یا سنگ و در و دیوار درک گردد و تا کسى آن را نشنود و رؤیت ننماید به درک آن نمىرسد.
شهادت هر پدیده اى شنیدنى است و هر شهادت مزه اى خاص دارد. باید کمین کرد و به استماع شهادت نایل آمد. آیا مىشود کمین نمود و شهادت حق تعالى بر خود را یافت و نیز شهادت ذاتى، جمعى، قربى و عینى: «شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ» را به صورت بسیط و یک حقیقت ذوق کرد؛ همانطور که تمامى شهادت هایى
که در روایات و به ویژه در زیارتنامه هاست و نیز شهادت هاى اذان، اقامه و نماز از شهود، رؤیت، تشخُّص و عینیت حکایت دارد. کسى که در رؤیت خود کمین مى کند توحید فعلى، صفاتى و ذاتى را یکى پس از دیگرى مى یابد. سه مرتبه توحید در شعار «وحده وحده وحده» به زیبایى آمده است! این شعار هویت حکومت اسلامى را که همان نفى نفاق ذاتى، وصفى و فعلى است بیان مىدارد و اعلام مى دارد مؤمن کسى است که هیچ گونه نفاقى نداشته باشد.
که در روایات و به ویژه در زیارتنامه هاست و نیز شهادت هاى اذان، اقامه و نماز از شهود، رؤیت، تشخُّص و عینیت حکایت دارد. کسى که در رؤیت خود کمین مى کند توحید فعلى، صفاتى و ذاتى را یکى پس از دیگرى مى یابد. سه مرتبه توحید در شعار «وحده وحده وحده» به زیبایى آمده است! این شعار هویت حکومت اسلامى را که همان نفى نفاق ذاتى، وصفى و فعلى است بیان مىدارد و اعلام مى دارد مؤمن کسى است که هیچ گونه نفاقى نداشته باشد.
باید کمین نمود و شهادت را یافت تا صرف لقلقهى زبان و گفتار نباشد بلکه شهادت خود را که بر زبان مىآید با قلب خود شنید. باید تلاش داشت نخست شهادت خود را شنید و از خود شروع کرد و سپس براى استماع شهادت دیگر پدیده ها کمین نمود. باب شهادت باب ورود است و کسى تا به شهادت نرسد و به آن ورود ننماید از ایمان و ولایت حقیقى خبرى نمى یابد؛ همانطور که تا کسى شهادت را بر زبان جارى ننماید به «اسلام» ورود نمى یابد و پاک نمى گردد.
خداوند توفیق دهد از باب شهادت استفاده بریم و کام بگیریم. کسى که از آن کام مى گیرد به نیکى در مى یابد چگونه سیراب و تغذیه مىشود!
خداوند توفیق دهد از باب شهادت استفاده بریم و کام بگیریم. کسى که از آن کام مى گیرد به نیکى در مى یابد چگونه سیراب و تغذیه مىشود!
۹۴/۰۷/۲۹