غربت اهل ولا
در زمان صدور روایات حرمت، اهل حق و ولایت و یاران امامت نمیتوانستهاند صدا و نوایی داشته باشند، آنان با این که بی صدا بودند، آوارهی بیابان و غریب شهرها میشدند تا جان خود را حفظ نمایند و اندیشهی ولایت را زنده دارند، آنان کجا میتوانستند به صورت رسمی شب غنا و موسیقی داشته باشند و در آن از وصف امامان آواز سر دهند. غربت و تقیه این امکان را از آنان ربوده بود و از این رو موضوعی نبوده است تا حکمی برای آن بیان شود؛ اما اگر امروزه بتوان با صوت و صدای فرد مؤمن و ولایتمداری مایهای مذهبی و انقلابی برآورد، چه اشکالی دارد؛ در حالی که هیچ یک از روایاتی که غنا و موسیقی را حرام میداند یا آن را مذمت میکند بر آن دلالتی ندارد. آیا نمیتوان خوانندگانی را تربیت کرد که خوانندگان رپ در آن سوی زمین را بر زمین بزند و علاقهمندان آن را به سوی خود و فرهنگ اسلامی خویش دعوت نماید؛ اگرچه زبان ما را متوجه نشود. موسیقی زبانی بینالمللی است و فهم آن به زبانشناسی چندانی نیاز ندارد. میتوان با تربیت خوانندگان و نوازندگانی مؤمن و ولایتمدار، دنیای کفر و فراعنهی آن را به خاک مذلت کشید و فرهنگ اسلامی را به تمام جهان گسترش داد.
شما می توانید سوالات خود را به 3000461800 پیامک کرده و کمتر از 24 ساعت پاسخ خود را رایگان دریافت کنید.
زمینه های پاسخگویی: احکام، اعتقادات، مشاوره، قرآن، تاریخ و...